Dag 8: Creatieve verwerking - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Zuid Afrika - WaarBenJij.nu Dag 8: Creatieve verwerking - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Zuid Afrika - WaarBenJij.nu

Dag 8: Creatieve verwerking

Door: Jan-Peter Prenger

Blijf op de hoogte en volg Zuid

11 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Pretoria

Een kort verslag vandaag, want het was ook maar een korte dag. Niet minder inspirerend en emotioneel trouwens.
We begonnen met een uitslaapmorgen, en daar heeft ook zo'n beetje iedereen goed gebruik van gemaakt... De harde muziek en de overige gevolgen van het uitgaan van de afgelopen nacht moesten op de een of andere manier uit ons lijf verdwijnen en dat is uiteindelijk gelukt.
Na de brunch vertrokken we naar het huis van de ouders van Marileen om daar verder te gaan met ons programma. We begonnen met een rondje rondom de Levensparels. Zo bijzonder om te zien hoe iedereen zijn of haar eigen verhaal had bij het aansteken van de verschillende parels!
Vervolgens gingen we verder met een door Marileen bedachte creatieve verwerking van de eerste week. We gingen aan de slag met wasco en krijtjes, met de gitaar, de piano, een potlood, papier of de computer. Met indrukwekkende resultaten.. Alle ervaringen van de afgelopen week werden vanuit het hart aan papier en muziek toevertrouwd. En dat was nogal indrukwekkend! Tijdens het daarop volgende rondje vertelde ieder die dat wilde over zijn/haar tekeningen of liet horen wat er was gecomponeerd. Afgezien van de verbluffend goede kwaliteit kwamen er opnieuw heel wat emoties los. Het gebed van Harmen hebben jullie gisteren al kunnen lezen.

Het doet me steeds meer beseffen hoe trots ik ben op deze groep! Vooral de manier waarop ze open staan voor alle mensen die ze ontmoeten en voor de problemen die op straat liggen. En niet te vergeten de openheid om hier op te reflecteren en hun gevoel en emoties met elkaar te delen.

• 16 Juli 2015 - 19:48

Jan En Cocky Prenger:

We hadden al een paar dagen uitgekeken naar jullie volgende verslag. Wat geweldig dat jullie laten zien dat er veel verborgen talenten zijn, maar dat je door creatief bezigzijn je emoties ook kwijt kunt.Je mag best trots zijn op deze groep,Jan -Peter.

• 17 Juli 2015 - 19:06

Jeannette Van Andel:

Ja, daar sluit ik me bij aan: een groep om trots op te zijn!

Zuid

Vanuit de gemeente PKN Zeist-West gaan wij, 9 jongeren en 2 begeleiders een reis maken naar Zuid-Afrika. Wij maken deze reis met de organisatie NOVA. Een van de NOVA projecten in Zuid-Afrika gaat voornamelijk over het milieuvriendelijker koken en stoken. Dit zorgt voor minder uitstoot van giftige gassen, wat goed is voor het milieu, de gezondheid en ook voor de portemonnee! Wij, Anne, Rianne, Michiel, Sannah, Renske, Ole, Veerle, Derk, Harmen, Attie en Jan-Peter hebben d.m.v. acties geld opgehaald zodat wij naar Zuid-Afrika kunnen gaan en het project met eigen ogen te kunnen ondervinden. Wij hopen er een onvergetelijke reis van te maken en hier heel veel van op te steken. Via deze reisblog gaan we u op de hoogte houden van al onze activiteiten in Zuid-Afrika!

Actief sinds 26 Juni 2015