Dag 10: De safari deel 1 - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Zuid Afrika - WaarBenJij.nu Dag 10: De safari deel 1 - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Zuid Afrika - WaarBenJij.nu

Dag 10: De safari deel 1

Door: Rianne Evenboer

Blijf op de hoogte en volg Zuid

13 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Pilanesberg Center

De dag begon om 5 uur in de ochtend. Och wat vroeg, maar iedereen had het er voor over, omdat we eindelijk op safari gingen. Nadat alle tassen zijn ingepakt voor 1 dag in de wildernis, gaan we dan om stipt 6 uur op weg. Na bijna 3 uur in de auto hebben gezeten en nog heerlijk even gedut te hebben, kwamen we aan in Pilanesberg. We kregen een hutje aangewezen wat mij echt deed denken aan een schoolkamp huisje. Het was een houten huisje dat op palen stond, zodat het een soort van boomhut was. We hadden 3 kamers, waarvan 2 grote met stapelbedden en in allemaal kleurtjes en 1 kleine kamer waar 2 gewone bedden staan en daar sliep Christo, onze buschauffeur. De bedden waren niet echt stabiel, omdat het matras tekens wegschoof maar wel comfortabel. Toen iedereen de tassen had gedropt op de kamers, gingen we het park in. In het park had je verschillende routes die dwars door het park liepen. Het park was prachtig overal waar je keek had je een mooi uitzicht. Iedereen was heel alert op of je een dier kon zien. Het was eerst best lastig om de dieren te vinden en te herkennen, maar daar waren ineens olifanten op de berg en iedereen was helemaal enthousiast. Na dit mooie beest hebben te hebben vastgelegd op beeld, reden we weer verder. Op een gegeven moment zag ik een nijlpaard echt op 3 meter afstand van de weg. Dit was echt heel gaaf. Ook zagen we gnoes (wilde beesten), wrattenzwijnen, giraffes, witte neushoorns, zebra's, impala's, schildpadden, herten, springbokken, een arend, lepelaars, koedoes en nog heel veel verschillende vogels. Niet te vergeten, de dode giraffe die helemaal leeg gevreten langs de kant van de weg lag. Toen we al weer 3 uur lang in het park waren, zijn we maar even wat gaan eten, omdat iedereen aardig wat honger had gekregen. Na de lunch zijn de meeste mensen nog even gaan slapen, zodat we aan het einde van de middag weer genoeg energie hadden om nog een keer het park in te gaan en om weer leuke dieren te spotten. In de middag hebben we weer heel veel dieren gezien van heel dicht bij zoals een giraffe met een kleintje die ineens over stak en gnoes die dicht bij stonden, ook zijn we naar een heel mooi uitzicht punt waar we een olifant zagen drinken en een paar nijlpaarden en krokodillen zagen liggen. Daarna zijn er weer rustig door het mooie landschap terug naar het huisje gereden en lekker avond gegeten. Na het avond eten hebben we ons rondje gedaan en iedereen vond het een geslaagde dag. Na het eten gingen de meeste mensen bij het kampvuur zitten en hebben we d meest leuke ronde weerwolven gespeeld ooit! Anne en Sannah lagen al lekker te slapen omdat zij heel moe waren. Toen het bijna 12 uur was zijn we naar binnen gegaan en om 12 uur precies de 19de verjaardag van onze Derk gevierd. Na een mooi lied te hebben gezongen zijn we allemaal lekker gaan slapen

• 19 Juli 2015 - 15:17

Anke De Jong:

Wat is de natuur toch mooi hè! En wat een voorrecht dat jullie hier van mogen genieten. Een ervaring om nooit meer te vergeten.

Zuid

Vanuit de gemeente PKN Zeist-West gaan wij, 9 jongeren en 2 begeleiders een reis maken naar Zuid-Afrika. Wij maken deze reis met de organisatie NOVA. Een van de NOVA projecten in Zuid-Afrika gaat voornamelijk over het milieuvriendelijker koken en stoken. Dit zorgt voor minder uitstoot van giftige gassen, wat goed is voor het milieu, de gezondheid en ook voor de portemonnee! Wij, Anne, Rianne, Michiel, Sannah, Renske, Ole, Veerle, Derk, Harmen, Attie en Jan-Peter hebben d.m.v. acties geld opgehaald zodat wij naar Zuid-Afrika kunnen gaan en het project met eigen ogen te kunnen ondervinden. Wij hopen er een onvergetelijke reis van te maken en hier heel veel van op te steken. Via deze reisblog gaan we u op de hoogte houden van al onze activiteiten in Zuid-Afrika!

Actief sinds 26 Juni 2015